Hai sa incepem cu dreptul. Vom da din “casa” un mic secret despre vanzare pe care probabil nu-l stiai: ea are o structura foarte clara si bine definita care iti poate usura munca ori ca vorbim de mesajele scrise, ori de cele verbale. Vezi structura completa in materialul de mai jos⬇️

Contrar asteptarilor, in cele mai multe cazuri procesul de vanzare poate fi redus la o serie de intrebari simple pe care orice posibil client le are in minte. Ce nu stiu multi oameni insa (si face diferenta) este exact procesul dinaintea vanzarii propriu-zise.

ANALIZA clientului si a nevoilor sale. Cat de simplu, nu? Sau nu. Pentru ca acest pas este adesea trecut cu vederea din simplul fapt ca persoana care concepe mesajul de vanzare “stie mai bine” ce i se potriveste clientului. Iar asta e o mare greseala! Nu vom detalia aici, insa gasesti mai sus⬆️ explicatiile complete pentru cum sa faci acesta analiza si sa o folosesti in avatajul tau pentru a-ti transforma mai usor prospectii in clienti.

Cea de-a doua parte conceperii unui mesaj de vanzare tine de intrebarile pe care le-am mentionat la inceput. Sunt 6 la numar si fiecare are rolul sau. Ca om de business, probabil te lovesti destul de des de obiectii. Ei bine, aceste obiectii apar din necesitatea clientului de a afla mai multe informatii despre produs/serviciu. Asa ca chill, e normal. Clientul tau NU e dusmanul tau. 🙂

Stii ce face un mesaj de vanzare sa fie bun? Anticiparea intrebarilor clientului si lamurirea lor inainte ca acestea sa fie exprimate. Bineinteles, nu vei putea anticipa fiecare intrebare, insa cele de baza sigur iti vor oferi contextul potrivit pentru a putea atat sa pui in valoare produsul, cat si pe tine pentru a-i castiga increderea.

Si acum sa trecem si peste intrebarile de baza:

  • Cine?
  • De ce?
  • Cum?
  • Ce?
  • Unde?
  • Cand?

Un moment! Inainte sa te gandesti ca e prea banal, gandeste-te la modul in care raspunzi la aceste intrebari pentru ca aici e partea interesanta. Ideea e ca nu poti sa mergi si sa zici “Buna, eu sun Ion din Vaslui si am venit sa-ti vand un cal pentru ca nu mai am nevoie de el” (sa stii ca noi randeam cand scriem asta, desi am intalnit-o)  😂

Nope! Ideea e ca raspunsurile tale sa 1. se bazeze pe informatiile pe care ti le-a oferit el anterior (nevoia LUI) si 2. sa creeze o imagine cat favorabila tie. Cum faci asta? Pentru a afla te lasam sa urmaresti videoclipul de mai sus🔝 in care gasesti raspunsurile la acestea intrebari mult mai bine explicate. 😁

Vizionare placuta si mult spor la conceperea mesajelor de vanzare!

P.S: Te poti abona la canalul “De vorba cu Antreprenorii” facand click AICI.

P.P.S: in descrierea videoclipului pe YouTube ai un PDF GRATUIT cu exercitii pe care-l poti downloada pentru a pune in practica informatiile primite. Enjoy!